java-nesne-hareket-ettirme
java-nesne-hareket-ettirme

Buton ile Nesne Hareket Ettirme – Java Görsel Programlama

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızla birlikte artık java ile görsel programlama örnekleri paylaşacağız. İlk yazımız olan buton ile herhangi bir nesneyi (top, kare, üçgen, resim) X ve Y kordinatlarını değiştirerek hareket ettirmeyi öğreneceğiz. Buradaki asıl mantık Sağ, Sol, Aşağı, Yukarı olarak adlandırdığımız butonlara ActionListener sınıfını kullanarak görev vermektir.
Örneğin; Aşağı butonuna bastığımızda topumuzun Y kordinatında + yönde yer değiştirmsini sağlayarak topumuzu aşağı doğru hareket ettirmiş olacağız.
Not: Bu kodlar ile buton, label ve resim de hareket ettirebilirsiniz. Dilerseniz KeyEvent sınıfını kullanarak klavye ile de hareket ettirebilirsiniz.

Yapacağımız proje şu şekilde olacaktır;

Java Nesne Hareketi

Java ile nesne, buton, resim hareket ettirme kodlarımız;

Sorunuz olursa konu altından belirtiniz.


JAVA İLE YAZDIĞIMIZ DİĞER ÖRNEKLER İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.

Hakkında: admin

Yönetim Bilişim Sistemleri öğrencisi. Öğrendiği bilgileri elinden geldiğince paylaşmaya çalışıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Arduino ”Seri Port Üzerinden Haberleşme”

Arduino ile seri port haberleşme arduino ile temel projeler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments